My followers

Sunday, May 8, 2011

Ada bakat jadi pelawak

asalamualaikum,


Minggu lepas, hari khamis. budak-budak dalam kelas aku buat lawak. dalam kelas aku tu kebanyakan nya ramai budak cina. woahh -.- ada seorang budak cina dalam kelas aku tu nak cuba cakap sarawak. dia mintak bantuan daripada kawan dia yang pandai cakap sarawak. siap ambil pen dan buku. dia salin maksud perkataan sarawak yang dia belajar. kitorang masa tu tengah dalam minggu exam, kami tengah study kejap. sambil tu ada la sembang-sembang kosong. budak cina (lelaki) tu datang dekat kat kitorang. masa tu kami tengah ketawa :D


budak cina tu cakap " kenak tetak-tetak? " (sambil pegang buku dan pen )


kami pun ketawa dengar dia cakap macam tu, lucu :D macam-macam la perkataan yang dia belajar. hmm yang aku masih ingat dia cakap " mata ko kacak, ko kacak, ko sik kacak, jangan eksen gilak" and and more. yang lain aku dah tak ingat. tunggu jer, esok mesti ada jer yang lucu. kelas 4 cekal memang besttt. 


p/s: maziah kata, kalau aku update blog ni. dia nak baca ;)



No comments:

Post a Comment